Sari la conținut

Marketing Digital

Dezvoltam si implementam solutii eficiente de digital marketing pentru clientii nostri. In realizarea lor ne bazam – pe langa experienta noastra in marketing online - pe experienta echipei Marketscope in:
• Cercetari de piata si consultanta in marketing, in diverse sectoare cu potential din Romania
• Cunoasterea pietei si a mediului concurential
• E-commerce
• Intelegerea comportamentul consumatorului.

Principalele beneficii ale marketingului digital sunt reprezentate de targetare, transparenta si masurare in timp real. Astfel, veti sti exact cui va adresati, cum comunicati si care sunt rezultatele in fiecare etapa a campaniilor de tipul:
• Campanii de de Google AdWords in Reteaua de Cautare sau in Reteaua de Display
• Campanii realizate prin retelele de socializare (Facebook, LinkedIn etc.)
• Campanii desfasurate pe platformele de publicitate locale - ad servere adaptate specificului pietei din Romania

Rezultatele noastre sunt vizibile si masurabile. Astfel, veti sti exact cate comenzi, conturi noi, abonati, vizite si like-uri veti obtine si veti putea evalua eficienta alocarii bugetelor pe fiecare campanie in parte. Pentru o strategie completa de marketing digital oferim si servicii E-mail marketing, optimizare content - SEO, Social Media marketing, Web design si eCommerce. Vrei o promovare eficienta? Cere oferta personalizata aici!

Campanii platite (afisari / vizite platite)

Marketscope va poate asista in implementarea de diverse campanii platite: Google AdWords (inclusiv pe mobil), campanii Facebook, Campanii Youtube, Campanii LinkedIn etc.

Campanii Google Adwords

Google Adwords a devenit una dintre cele mai cautate solutii in materie de publicitate pe internet, deoarece Google este cel mai utilizat motor de cautare in www. Chiar daca exista alternative ca motoare de cautare, ponderea lor este mult mai mica.
Google AdWords permite crearea anunturilor care vor aparea strategic pozitionate in paginile cu rezultatele cautarilor si in reteaua de site-uri partenere Google, pentru a ajunge la clienti indiferent de dispozitivele pe care acestia le utilizeaza: desktop, laptop, tableta sau mobil.

Tipurile de campanii Google Adwords
Locul in care doriti sa apara anuntul este unul dintre criteriile de clasificare a campaniilor Google Adwords. Astfel, campaniile se pot desfasura pentru:
• Reteaua de cautare - anuntul este afisat in reteaua Google
• Reteaua de display – anunturile apar in videoclipuri, aplicatii, YouTube si site-uri care afiseaza anunturi Google
• Reteaua de cautare cu extindere in Reteaua de display - cuprinde cele de mai sus
• Reteaua Video – anunturile apar in YouTube si reteaua video Google
• Cumparaturi Google – campaniile de cumparaturi prin Google Merchant Center nu pot fi realizate pentru piata din Romania, insa pot fi folosite pentru promovarea pe piete externe. Printre tarile care permit afisarea unor astfel de campanii se numara: Australia, Brazilia, Cehia, Franta, Germania, Italia, Japonia, Olanda, Spania, Elvetia, Marea Britanie, SUA (in prezent aceasta optiune poate fi folosita doar de catre companiile cu sediu intr-una dintre aceste tari).

In functie de obiectivele de marketing vizate, campaniile de mai sus pot fi realizate alaturi de campanii secundare / specializate (conform clasificarii Google Adwords), ce cuprind anunturi dinamice, anunturi pentru aplicatii mobile, remarketing, engagement (implicare) sau extensii pentru afisarea numarului de telefon al companiei.
Cum sunt taxate campaniile de catre Google Adwords?
In campaniile Google Adwords tarifarea este variata:
• CPM - plata la mia de vizualizari,
• Cost Per Click (CPC) – plata la clic
• Cost Per Acqusition (CPA) - plata la achizitie

1. Derularea campaniilor in Reteaua de cautare
Anunturile de tipul CPA sau CPC se afiseaza clientilor in cautarile lor pe internet in momentul in care acestia sunt interesati si au nevoie de serviciile sau produsele dumneavoastra.
In cazul campaniilor CPC, plata se face doar in cazul in care utilizatorul da clic pe anuntul dumneavoastra pentru a va accesa site-ul, oferta, pagina de destinatie a anuntului (landing page) sau in cazul in care va apeleaza numarul de telefon (pentru anunturile setate pentru dispozitivele mobile).
In cazul campaniilor CPA, plata se va face doar daca utilizatorul efectueaza una dintre actiunile pe cere ni le propunem atunci cand demaram campania: achizitioneaza un produs, completeaza formularul de cerere de oferta, de contact sau de abonare la newsletter etc.

Cand si cum derulam campaniile?
Campaniile CPA se pot desfasura atunci cand exista deja campanii CPC cu vechime pentru estimarea corecta a costului mediu per achizitie. De aceea este esential sa desfasuram campanii CPC eficiente, pe care ulterior sa le putem converti in campanii CPA avantajoase. Experienta noastra ne permite crearea si optimizarea anunturilor pentru un punctaj crescut si o pozitionare avantajoasa in motorul de cautare, un CPC sau CPA scazut, insotite de o monitorizare constanta si ajustare permanenta a parametrilor campaniilor pentru maximizarea eficientei acestora. De cele mai multe ori este necesara si optimizarea paginilor de destinatie ale anunturilor pentru imbunatatirea scorului de calitate al anunturilor si scaderea pretului pe care il platim pentru acestea.

2. Derularea campaniilor in
Reteaua de display Probabilitatea de a cumpara un produs este mai mare daca utilizatorul are deja in minte o imagine favorabila asupra marcii dumneavoastra. De aceea, de cele mai multe ori, este nevoie de o campanie de promovare in reteaua de display pentru a crea un “climat” favorabil marcii, produselor, site-ului dumneavoastra in piata si implicit pentru cresterea ratelor de clic si achizitie din campaniile din reteaua de cautare. Google Display Ads reprezinta o alternativa sau o completare utila pentru campaniile Google desfasurate in reteaua de cautare. Printre beneficiile pe care acest tip de campanie le ofera se numara:
• Avantajele date de formatele utilizate: text, imagine, gif-uri, video (si alte formate de continut media complex cu aspect extrem de atractiv)
• Posibilitatea alegerii afisarii anunturilor pe site-uri cu continut relevant pentru utilizatorul tintit
• Construirea si recunoasterea imaginii marcii dumneavoastra (de produs sau de companie) pe o retea extinsa de site-uri, bloguri, forumuri, canale de muzica, casute de e-mail si aplicatii mobile, prin Mobile Ads, YouTube Ads, G-mail Ads si multe altele.
• Posibilitatea crearii campaniilor de remarketing

De ce sunt importante campaniile de remarketing?
Campaniile de remarketing ii vizeaza pe acei clienti care au mai luat contact cu anunturile dumneavoastra sau au mai accesat site-ul dumneavoastra dar care, din diverse motive (lipsa de bani, de timp, momentul departat fata de nevoia concreta de achizitie etc.) nu au finalizat comanda la prima vizita si carora trebuie sa li se reaminteasca oferta dumneavoastra pentru a nu-i pierde pe site-urile concurente.
Vrei o promovare eficienta?
Cere oferta personalizata aici!

Campanii pe mobil

Campaniile pe mobil se realizeaza prin reteaua de display Google.

In ultimii ani s-a manifestat o tendinta evidenta de orientare catre mobilitate si formatul mobil, datorita cresterii vizibile a numarului de utilizatori activi de smartphone-uri si a cresterii ponderii traficului de pe dispozitivele mobile.

De ce este important ca site-ul sa fie adaptiv?
In primul rand, din ce in ce mai multi antreprenori au realizat ca nu-i mai pot ignora pe acei clienti care folosesc in mod frecvent terminalele mobile, atat telefoane cat si tablete, si au inceput sa-si adapteze site-urile pentru formatul mobil si pentru o pozitionare mai buna in Google la cautarile efectuate de pe mobil. In al doilea rand, din ce in ce mai multe magazine online tind sa se orienteze spre dezvoltarea propriilor aplicatii mobile, ele avand deja versiuni ale site-urilor adaptate pentru dispozitivele mobile.
De neignorat este si faptul ca, pentru un punctaj crescut al site-ului, Google recomanda un format adaptativ pentru mobil. Un punctaj crescut insemna atat o afisare in primele locuri in cautarile organice, cat si un pret mai mic de platit in campaniile de anunturi Adwords.

Mobile Ads – tipuri de campanii Exista mai multe optiuni de promovare prin reteaua de display Google:
• AdMob Network (parteneriat incheiat de Google cu producatorii particulari de aplicatii mobile),
• DoubleClick Ads (parteneriat incheiat de Google cu reteaua de display DoubleClicK).

De asemenea, oferta de formate pentru anunturile pe mobil este extrem de diversa:
• Engagement Ads (anunturi de implicare) destinate brand-urilor, permit crearea de anunturi cu un continut media bogat ce utilizeaza HTML5 si care se redimensioneaza automat in functie de ecranul pe care sunt afisate, fara a se pierde claritatea sau calitatea. Anunturile nu vor fi platite pentru afisare, ci doar daca utilizatorii interactioneaza cu acestea.
• TrueView ads sunt anunturi care ruleaza in aplicatiile pentru jocuri de pe reteaua AdMob.
• Anchor ads - plasate in partea de jos a ecranului, acestea ramanand afisate atunci cand utilizatorul navigheaza pe pagina Web.
• Magazine Style Text ads similare advertorialelor, acestea urmand a fi afisate pe intregul ecran si avand un design simplu de tip “glossy”.
• Formate HTML5 si Flash - disponibile in reteaua Google Display

Cum stiu daca site-ul meu e adecvat pentru terminalele mobile?
Aceasta caracteristica a site-ului este asigurata fie prin crearea unui nou site pentru mobil (m.exemplu.ro), fie printr-un design special care permite adaptarea site-ului la ecranul dispozitivulului de pe care este accesat. In functie de tipul site-ului pe care il folositi (site de prezentare, magazin online sau portal) este recomandat sa optati pentru una dintre aceste variante.

Campanii Facebook

Concurenta intensa dintre Google si Facebook in ce priveste dezvoltarea campaniilor publicitare platite a favorizat dezvoltarea unui sistem de targetare de catre platforma de socializare Facebook. Scopul lui este transmiterea mesajul dumnevoastra catre un segment tinta foarte bine definit.
Astfel, Facebook Ads permite o targetare din ce in ce mai detaliata care a depasit de mult criteriile simple de tipul sex, varsta si locatie. Acum putem targeta utilizatorii dupa evenimentele importante din viata lor, ocupatie, grupuri din care fac parte, interese si hobby-uri, ore la care sunt prezenti pe Facebook si asa mai departe.

In functie de scopul campaniei pe care o realizam putem seta exact ce anume dorim sa obtinem:
• Orientarea traficului si urmarirea conversiilor obtinute prin Facebook pe site-ul companiei
• Obtinerea de like-uri
• Participarea la evenimente etc.

Prin intermediul platformei Facebook Ads putem obtine recunoasterea brandului, o comunitate activa de sustinatori (prin crearea si administrarea paginilor de fani) si o comunicare tintita a mesajelor de marketing.

Campanii YouTube

O tendinta a pietei de care trebuie sa tinem cont este consumul crescut al informatiei in format video. Aceasta tendinta este determinata de caracteristicile generatiilor X si Y, precum lipsa de concentrare si schimbarea rapida a focalizarii atentiei. Orientarea spre vizual este o solutie eficienta la problema concentrarii, intrucat formatul video permite transmiterea mai rapida a informatiei. Astfel, un loc important incepe sa fie ocupat de campaniile de publicitate desfasurate pe platforma YouTube.

Utilizand formate diverse - video, flash sau text - exista multiple variante de publicitate pentru toate suporturile de redare (desktop, mobil, TV si console de jocuri):
• Display Ads (pentru desktop – bannere afisate in spatiul de display al paginii YouTube),
• Overlay Ads (pentru desktop – care se afiseaza pe suprafata videoclipurilor in timp ce sunt vizionate),
• Skippable Video Ads (pentru desktop, mobil, TV si console de jocuri – mini videoclipuri care se afiseaza la inceputul unui video si pe care utilizatorul are optiunea de a le urmari pana la capat in cazul in care este interesat sau de a sari peste ele),
• Short Non-skippable Video Ads (pentru desktop si mobil – videoclipuri care se afiseaza la inceputul unui video, in cazul carora utilizatorul nu are optiunea de a trece mai departe fara a le viziona pana la capat),
• Long Non-skippable Video Ads (desktop si mobil – o varianta mult mai lunga a Short Non-skippable Video Ads).

Pentru realizarea acestor formate dispunem de o retea diversificata de colaboratori, desenatori, designeri si studiouri video.

Campanii LinkedIn

LinkedIn, retea sociala de networking pentru profesionisti de tipul B2B (de la afacere la afacere), este o unealta eficienta pentru completarea strategiilor de marketing atunci cand ne adresam specialistilor din diverse domenii sau companiilor. Aceasta retea sociala permite si conectarea B2C, oferind acces la persoane, joburi, stiri si actualizari de informatii din domeniile in care activam.

De asemenea, LinkedIn este o sursa de informatii prin intermediul grupurilor de discutii, care dau posibilitatea specialistilor din diverse domenii sa-si demonstreze abilitatile si sa faca dovada cunostintelor de care dispun, ajutand la cresterea credibilitatii companiilor la care sunt afiliati.

Crearea unei paginii de prezentare a companiei pe LinkedIn prezinta un dublu avantaj:
• Construieste si intareste imaginea companiei
• Directioneaza traficul Google catre site-ul companiei (deoarece, uneori, in cautarile Google pagina companiei de pe LinkedIn se pozitioneaza mai bine decat insusi site-ul companiei)

LinkedIn ofera si posibilitatea construirii unor campanii de promovare de tip Cost per Click (CPC) sau Cost la mia de vizualizari (CPM). In functie de targetul campaniilor - dupa sectorul de activitate si marimea companiei, grupuri de profesionisti sau dupa ocupatia si functia in companie a fiecaruia in parte - putem construi campanii de:
• Display Ads (bannere, video si alte formate de media complexe)
• Direct Ads cu targetarea audientiei pe LinkedIn Ads in functie de pozitia pe care o ocupa utilizatorul in cadrul companiei, de marimea companiei, de pozitionarea geografica, numar de contacte dar si in functie de afilierea la grupurile LinkedIn.
• Sponsored Ads: sondaje, aplicatii, evenimente, update-uri sponsorizate, mesaje postate de parteneri in formate diverse (text, imagine, video sau continut media complex)

Linkedin ofera si solutii Premium de marketing, pentru atingerea unor rezultate superioare. Pentru folosirea acestora este necesar un cont Pro. Acestea sunt: Email Marketing (prin InMail) si Premium Display Advertising.

Alte servicii de marketing digital:

E-mail Marketing

Un avantaj important al campaniilor de e-mail marketing sunt rezultatele masurabile. In general, obiectivele principale atinse prin e-mail marketing sunt cresterea vanzarii de produse si servicii, promovarea ofertelor specifice (de exemplu anumite reduceri), imbunatatirea imaginii companiei si introducerea de produse si servicii noi.
Pe langa rezultatele vizibile imediat si masurabile, unul dintre cele mai importante beneficii ale acestui tip de campanie este loializarea si cresterea increderii (potentialilor) clienti si partenerilor de afaceri.

Ce servicii oferim:
• Integram campanii de e-mail marketing eficiente si creative
• Asiguram content personalizat si afisarea corecta a newsletterului
• Monitorizam si gestionam bazele de date
• Creem pagini de destinatie (landing pages) eficiente, pentru o rata de conversie ridicata
• Concepem strategia de comunicare si promovare prin e-mail marketing

Recomandam ca promovarea prin e-mail marketing sa se bazeze pe o strategie pe termen lung, care consta in trimiterea periodica de newslettere, asociate cu diverse evenimente (sarbatori, oferte promotionale, evenimente (inter)nationale etc.). Astfel, veti pastra legatura permananta cu abonatii dumneavoastra si veti mari sansele de a-i transforma in clienti fideli.

Ce beneficii obtii prin e-mail marketing:
• Raport avantajos cost-eficienta
• Transmiterea tintita a mesajelor in functie de tipul abonatilor
• Transmiterea informatiilor despre activitatea si/sau produsele tale in timp real
• Imbunatatirea constientizarii asupra brand-ului (brand awareness)
• Loializarea si cresterea increderii (potentialilor) clienti si partenerilor de afaceri, prin asigurarea interactiunii continue
• Promovarea ofertelor promotionale de vanzari online

Social media marketing

Am observat cu totii in ultimii ani cum o strategie de social media marketing (SMM) a evoluat de la ceva complementar la ceva necesar. Social Media este reprezentata de acele platforme pentru comunitatile online in care utilizatorii interactioneaza si comunica direct facand schimb de idei, impresii, pareri si infomatii. Facebook, Instagram, Twitter, Pinterest, Google+, Linkedin si YouTube sunt doar cateva dintre ele.

Cele mai importante beneficii ale social media marketingului sunt:
• Recunoasterea brandului (brand awareness), loialitatea si increderea consumatorilor
• Posibilitatea crearii anunturilor virale: publicitatea de tipul word-of-mouth in promovarea mesajelor de marketing ale companiilor catre consumatori
• Rate de conversie mai ridicate
• Costuri de marketing mai scazute
• Imbunatatirea experientei de cumparare – care duce, implicit, la cresterea increderii consumatorilor si loializare – prin posibilitatea de a raspunde rapid si a rezolva orice situatie neplacuta intalnita de un client
• Obtinerea de informatii valoroase din comportamentul clientilor in social media, din feedback-urile date etc. Astfel, veti putea adapta strategia de comunicare pentru rezultate cat mai eficiente.

Pentru a obtine recunoasterea brandului (brand awareness), trafic, dar si venituri mai mari, din ce in ce mai multe companii au inteles in ultimii ani ca trebuie sa integreze campaniile de social media in strategia lor de marketing, devenind astfel prezenta constanta din viata de zi cu zi a consumatorilor.
Intelegerea in profunzime a dinamicii pietei si interpretarea statistica a comportamentelor si tendintelor ne permit realizarea un profil fidel al consumatorilor tinta si crearea unor comunitati active care sa sustina aceste strategii de comunicare de brand.

Ce facem?
• Consultanta: creem impreuna o strategie de SMM, conform obiectivelor afacerii tale
• Targetare: realizam profilul fidel al consumatorului tinta, pentru rezultate cat mai eficiente ale strategiei
• Analiza concurentei: vom afla cat, cum, cand si unde comunica brandurile concurente
• Creare si administrare pagini: vom urmari strategia continutului si vom mentine o activitate constanta a acestor pagini, activitate ce acopera toate optiunile furnizate de platformele sociale (postari – text, video, foto – regulate si programate strategic, evenimente atractive etc.)
• Monitorizare: vom urmari statisticile, activitatea comunitatii pe care o creem si activitatea concurentei pentru a fi siguri ca actiunile noastre sunt in linie cu strategia. De asemenea, urmarim ce se spune despre tine, pentru a putea fi oricand pregatit sa raspunzi.

eCommerce, Web Design & Content Optimization

eCommerce: magazine online
Platformele eCommerce pentru magazinele online sunt in general aplicatii flexibile ce permit accesul la o piata (noua) de consumatori. In general, acestia prefera comertul online pentru numeroasele avantaje pe care le ofera, cum ar fi economisirea timpului si a banilor.

Avantajele devoltarii unui magazin online sunt multiple:
• Posibilitatea extinderii pe noi piete nationale si internationale, cu un minimum de capital.
• Reducerea costurilor: personal, chirie magazin.
• Acces 24/7 la produse, oferte si comenzi atat pentru vanzator cat si pentru cumparatori, inclusiv de pe platformele mobile
• Acoperire globala, facilitarea intrarii pe pietele internationale care, teoretic, ar permite acesul la orice comparator din lume.
• Posibilitatea de a actualiza ofertele de pret si stocul in timp real.
• Comunicarea facila cu clientii prin suport online
• Posibilitatea prezentarii a unui numar mare de caracteristici ale produselor, a atasarii de imagini, prezentari, demonstratii video sau alte informatii multimedia.
• Fidelizarea clientilor, oferind sugestii pentru cumparare si oferte speciale personalizate.
• Spatiul nelimitat - site-urile de e-commerce putand afisa/indexa un numar nelimitat de bunuri si servicii;

Astfel optimizarea platformei ecommerce contribuie la imbunatatirea experientei utilizatorului, transformand shoppingul online intr-o activitate placuta, ducand la fidelizarea clientilor magazinului si cresterea volumului vanzarilor.

Web design & Optimizare content
Servicii de web (re)design si optimizare a contentului pentru o uzabilitate ridicata si o interfata cat mai prietenoasa, cat si pentru o relevanta SEO sporita. Cand vorbim despre web design este foarte important sa luam in calcul uzabilitatea site-ului. Aceasta se refera la usurinta cu care un vizitator interactioneaza cu website-ul si este o componenta importanta in eCommerce. Explicatia este simpla: vizitatorul va parasi imediat un site a carui structura este greu de inteles, un site prea incarcat (ex: un numar prea mare de butoane in pagini) etc.

Optimizarea unui site din perspectiva uzabilitatii este necesara atat pentru cautarea organica, cat si pentru sustinerea campaniilor Adwords. In ultimii ani crearea unui content de calitate trece pe primul loc, depasind ca importanta crearea de backlink-uri pentru cresterea punctajului unui site. Astfel, cautarile organice incep sa ia in calcul nu doar cuvintele cheie, ci si intelesurile si sinonimele acestora, returnand nu doar termenii, ci si pe cei care au inteles asemanator.

De asemenea, in cautarile organice Google tine din ce in ce mai mult cont de profilul utilizatorului care efectueaza cautarea: istoricul cautarilor, locatie, tipul dispozitivului de pe care se face cautarea samd.

De aceea, in optimizarea unui site trebuie sa tinem cont de toate aceste cerinte si sa vizam:
• Aspect si interfata user friendly
• Content relevant si de calitate: adaptam continutul la profilul clientului tinta, care va primi informatia necesara in baza comportamentului sau online (astfel raspundem si nevoilor Google din punct de vedere al relevantei SEO)
• Eliminarea duplicatelor
• Adaptarea elementelor site-ului la formatul mobil
• Optimizare on page si off page (backlinks) pentru cresterea punctajului
• Cresterea traficului pe site
• Conectarea cu retelele sociale si multe alte imbunatatiri pe care le putem aduce unui website.

Vrei o vizibilitate online care iti va genera profit?
Noi te ajutam sa o obtii! Suntem o echipa de profesionisti cu experienta multi-disciplinara si multi-sectoriala si iti oferim servicii eficiente de marketing digital.
Cere oferta personalizata acum!

ro_RO