Sari la conținut

Cercetari de marketing

Informatii relevante si credibile generate prin intermediul unor tehnici avansate de intervievare si analiza

Echipa noastra experimentata in cercetari de piata concepe cele mai adecvate metodologii de colectare a datelor din teren pe care le transforma printr-o analiza si interpretare judicioasa in informatii relevante pentru a va sprijini in fundamentarea deciziilor si in implementarea cu succes a strategiilor de marketing. Datele calitative si cantitative sunt transformate in comentarii si grafice usor de inteles ce va confera indicii valoroase si confirmarile necesare unui proces decizional eficient.

Fiind o agentie de cercetare de piata cu servicii integrate, oferim o gama larga de studii calitative si cantitative si intotdeauna concepem solutii de cercetare de piata ce se preteaza cel mai bine nevoilor dumneavoastra. Lecturati descrierile celor mai uzuale servicii de cercetare de piata oferite de noi si metodologii de cercetare practicate si nu ezitati sa ne contactati, oricat de aparte ar fi nevoile dumneavoastra de cercetare de piata. market research services si methodologies and please do not hesitate to contact us, no matter how customized your research needs may be.

Servicii de cercetare de piata:

Comportament de consum si atitudini
Intelegerea obiceiurilor si a tendintelor de consum

Pentru a va forma o imagine clara asupra pietei in care se regasesc produsele / serviciile dumneavoastra, marketscope recomanda studiile de comportament de consum si atitudini prin care se pot culege informatii atat despre trendurile pietei (produse/marci noi ale competitorilor, produse substituibile care ameninta pozitia si cota de piata a produselor / serviciilor dumneavoastra), cat si atitudini si preferinte ale consumatorilor in cadrul categoriei de produse analizate si pentru principalele marci prezente pe piata

Grad de satisfactie si loialitate
Anticipati nevoile consumatorilor si eliminati motivele de nemultumire

Pentru ca intotdeauna este mai usor sa mentii clientii actuali decat sa castigi clienti noi, Marketscope realizeaza studii de evaluare a satisfactiei clientilor prin care va ajuta sa identificati nivelul de satisfactie al clientilor actuali, sa identificati in timp util motivele de insatisfactie si sa le eliminati, sa identificati resorturile ce declanseaza loialitatea clientilor fata de marca/produsele dumneavoastra si in final sa sporiti nivelul de fidelizare al clientilor. In plus, aceste studii de satisfactie a clientilor va pot ajuta sa descoperiti nevoi nesatisfacute si motive de insatisfactie ale clientilor competitorilor si sa concepeti strategii eficace pentru a-i castiga de la concurenta.

Dezvoltarea de produse noi
Testati si ajustati produsele noi inainte de lansare

Intr-un mediu de afaceri intr-o continua schimbare, adaptarea portofoliului de produse/servicii la noile conditii de piata si la asteptarile in crestere ale clientilor este o masura imperios necesara. Marketscope isi asista clientii in identificarea oportunitatilor de dezvoltare de noi produse si in testarea noilor idei/concepte de produse in randul consumatorilor tinta, atat inainte cat si dupa lansare, generand astfel suportul informational (opinii/pareri ale clientilor, indicatori de preferinta/acceptare a noilor produse etc.) necesar in planificarea si implementarea cu succes a campaniilor de dezvoltare de noi produse.

Cercetarea marcilor si campaniilor de publicitate
Eficientizarea campaniilor de comunicare

Sunt noile dumneavoastra campanii publicitare in armonie cu imaginea generala a marcilor dumneavoastra? Comunica ele exact ceea ce vreti sa comunicati? Ajunge mesajul la publicul tinta? Sporesc aceste campanii valoarea marciilor dvs.? Sunt bugetele alocate cheltuite in mod eficient raportat la efectele concrete generate in piata? Marketscope poate raspunde la toate aceste intrebari prin tehnici specifice de cercetare a marcilor si campaniilor de publicitate.

Testari de produse in locatii centrale
Captarea reactiilor consumatorilor fata de produsele supuse testarii in locatii cu vad comercial

Testarea produselor in locatii centrale este o modalitate eficienta pentru facilitarea expunerii unei mase largi de respondenti la (noi) concepte de produs sau pentru incercarea/degustarea de (noi) produse. Astfel, intervievatorii Marketscope colecteaza reactiile de moment si opiniile consumatorilor la cald.

Analiza clientilor potentiali
Indicii utile cu privire la asteptarile clientilor potentiali

Utilizand tehnici specifice de analiza a clientilor potentiali, Marketscope va ajuta sa identificati noi segmente de consumatori si sa intelegeti modul in care consumatorii folosesc anumite produse si maniera in care iau deciziile de cumparare, informatii deosebit de utile in conceperea de strategii eficiente pentru tintirea si atragerea clientilor potentiali.

Analiza clientilor pierduti
Identificarea motivelor pentru care ati pierdut clientii

Marketscope intelege importanta clientilor pentru afacerea dumneavoastra si va ajuta sa identificati motivele pentru care ati pierdut anumiti clienti (indiferent daca plecarea clientilor catre concurenta s-a petrecut din motive ce tin de dvs. sau din motive externe), punandu-va la dispozitie informatia necesara pentru a lua masuri menite sa elimine punctele slabe / motivele de nemultumire si sa creasca rata de retentie / loialitatea clientilor.

Tehnica cumparatorului misterios
Evaluarea obiectiva a personalului ce interactioneaza cu clientii (propriu sau al concurentilor)

Marketscope concepe programe personalizate de tip “cumparatorul misterios” pentru a va pune la dispozitie evaluari impartiale si discrete ale centrelor de asistenta telefonica (call-centers), departamentelor de vanzari, de relatii cu clientii, de servicii post-vanzare si de garantie/service ale companiei dumneavoastra sau ale concurentilor. Prin masurile luate pe baza lor, rezultatele obtinute prin tehnica “cumparatorul misterios” permit optimizarea procedurilor interne si cresterea performantelor companiei, contribuie la cresterea gradului de satisfactie si a ratei de retentie a clientilor si faciliteaza o mai buna intelegere a punctelor slabe si punctelor forte ale competitorilor.

Segmentarea pietei
Definiti, intelegeti si tintiti eficient segmentele de consumatori

Nu exista produse si servicii universale deoarece oamenii si companiile nu sunt la fel, asa cum nici nevoile si comportamentul/actiunile lor nu sunt la fel. Identificarea nevoilor si reliefarea diferentelor dintre anumite grupuri de clienti este scopul principal al studiilor de segmentare. Marketscope va sprijina in definirea si intelegerea segmentelor tinta de clienti, pentru a putea concepe metode eficiente de a-i aborda. De la segmentari bazate pe demografice (sau pe firmografice in cazul cercetarilor B2B) si pana la segmentari bazate pe stil de viata/comportament sau pe nevoile clientilor, echipa noastra va ajuta sa aflati informatii aprofundate despre grupurile de consumatori ai produselor/serviciilor cercetate. 

Studii de pozitionare si "benchmarking"
Imbunatatiti-va pozitionarea si performantele fata de concurenta

Pe o piata foarte competitiva, construirea unor marci puternice si distincte este o premisa cheie pentru succes. Marketscope va ajuta sa va diferentiati oferta de cele ale principalilor competitori prin cercetari fundamentate axate pe pozitionarea marcilor dvs. fata de concurenta si prin cercetari de tip “benchmarking” (identificarea marcii despre care consumatorii cred ca este cea mai buna din clasa/piata ei si pozitionarea marcii dumneavoastra fata de acesta marca etalon dupa diferite criterii de performanta relevante in piata respectiva).

Studii de satisfactie/motivare a angajatilor
Identificati din timp nemultumirile angajatilor si luati masuri adecvate

Daca organizatia dumneavoastra isi masoara performantele nu numai prin volumul de vanzari sau cifra de afaceri ci si prin nivelul de satisfactie al angajatilor, Marketscope va ajuta sa monitorizati nivelul de satisfactie si de motivare al angajatilor dumneavoastra, sa identificati factorii care duc la declinul acestor indicatori si sa concepeti si implementati masuri ce sporesc entuziamul si imbunatatesc moralul angajatilor dumneavoastra.

Evaluarea disponibilitatii si a pozitionarii pe raft a marfurilor in magazine
Imbunatatiti procesul de cumparare a clientilor dumneavoastra printr-o mai buna prezenta in unitatile de retail

Utilizand studii observationale realizate in magazinele partenerilor dumneavoastra comerciali, Marketscope va pune la dispozitie o evaluare obiectiva a echipelor de merchadising si de promotii de vanzari, proprii sau subcontractate. Informatii despre disponibitatea/ indisponibilitatea stocului, despre vizibilitatea si modul de asezare pe raft a produselor (numar de “fete” de produs vizibile, pozitionarea la nivelul ochiului etc.), cat si despre respectarea standardelor de merchadising impuse sunt informatii valoroase care va ajuta sa va monitorizati prezenta produselor dumneavoastra pe raft si sa va recompensati echipele de merchadising si de vanzari promotionale sau chiar partenerii comerciali, pe baza adevaratei lor performante.

Cercetarea preturilor
Determinarea influentei variatiilor de pret asupra comportamentului de achizitie

Cercetarile de pret va ajuta sa verificati validitatea anumitor asumptii de pret (ex.: cum vor influenta masurile de modificare a pretului decizia de cumparare a consumatorilor si ce valoare adaugata suplimentara poate compensa aceasta crestere a pretului). Marketscope realizeaza tehnici de cercetare a preturilor concepute pentru a intelege judecatile de valoare pe care cumparatorii le fac atunci cand selecteaza si cumpara anumite produse si servicii, prin folosirea de modele de senzitivitate a preturilor si harti de valori.

Cercetare sociala
Testarea atitudinii populatiei asupra problemelor de impact social

Oricand ati avea nevoie de o evaluare obiectiva asupra opiniei populatiei despre anumite probleme sociale sau de a evalua necesitatea sau eficienta unei campanii sociale, marketscope va ajuta sa va atingeti obiectivele prin cercetari sociale de calitate. Marketscope assists you in reaching your objectives by providing high quality social research studies.

Cercetare pe probleme specifice
Cercetari personalizate pentru acoperirea nevoilor specifice de informare

Orice nevoie specifica de informare ar avea organizatia dumneavoastra, despre piata pe care activeaza sau despre clienti (actuali, potentiali sau pierduti), echipa Marketscope va va sta la dispozitie. Gasim cea mai buna metoda sau combinatie de tehnici de cercetare pentru a va ajuta sa va intelegeti mai bine consumatorii si realitatile pietei pe care activati.

Metodologii de cercetare de piata

Dupa tipul cercetarii:

Cercetare cantitativa:

Fata in fata (PAPI, CAPI)
Opinii ale consumatorilor colectate prin intermediul interviurilor fata in fata

Realizate fie pe esantioane reprezentative la nivel national, fie doar la nivel local sau regional, interviurile fata in fata permit culegerea de informatii detaliate pe care va puteti baza. Marketscope poate realiza interviurile fata in fata fie pe baza unui chestionar tiparit pe hartie (PAPI) fie cu ajutorul unui calculator (CAPI – metoda recomandata in cazul in care se doreste expunerea respondentului la un volum mare de date electronice si sporirea vitezei de transfer si de procesare a informatiilor).

Prin telefon (CATI)
Solutie rapida si ieftina de culegere a opiniilor consumatorilor

Realizate pe esantioane urbane (intrucat gradul de penetrare al telefoniei fixe in mediul rural este inca destul de scazut in Romania), cercetarile telefonice (CATI) permit reducerea costurilor si scurtarea timpului aferent procesului de culegere a informatiilor. Marketscope recomanda aceasta metodologie de cercetare drept cea mai potrivita in cazul chestionarelor a caror durata de completare nu depaseste 20-25 de minute si a situatiilor in care in timpul interviurilor nu se impune expunerea catre respondenti a diferite materiale vizuale ( tabele cu optiuni de raspuns, elemente grafice etc.).

Cu autocompletare (fax, e-mail sau prin posta)
Solutie ieftina de culegere a parerilor consumatorilor

In cazul disponibilitatii unor bugete reduse pentru colectarea informatiilor de la consumatori, metoda autocompletarii este o optiune viabila. Marketscope va poate ajuta sa elaborati un chestionar clar, care sa poate fi completat de respondenti fara asistenta unui operator de intreviu, limitandu-se riscul unor interpretari diferite ale intrebarilor, poate asigura expedierea chestionarelor catre respondentii vizati si colectarea chestionarelor completate de acestia si poate analiza datele rezultate in urma acestui proces. In cazul utilizarii acestei metode de cercetare, trebuie asumata o rata de raspuns relativ scazuta si un timp de raspuns mai lung.

On-line
Accesati experti si consumatori care au putin timp liber prin intermediul cercetarilor on-line

Datorita acoperirii noastre globale, a procedurilor perfectate si a esantioanelor dedicate de care dispunem, oferim clientilor nostri cercetari on-line rapide, de incredere si cu costuri reduse. Putem acoperi toate categoriile de respondenti vizati, de la consumatori pana la persoane juridice si specialisti/experti greu de abordat.

Cercetare calitativa

Focus grupuri
“Patrundeti” in mintea respondentilor in timp ce acestia interactioneaza cu alte persoane in prezenta unui moderator

A grupa 4-8 persoane si a-i stimula sa-si exprime parerile despre un anumit subiect in timp ce interactioneaza intre ei este o metoda demonstrata prin care se pot strange informatii in profunzime despre opiniile, ideile si perceptiile respondentilor fata de diferite produse/marci, despre idei de noi produse, noi concepte de advertising, noi idei de ambalaje etc. Moderatorii Marketscope sunt experimentati si va faciliteaza astfel accesul la cunoasterea atitudinilor, perceptiilor şi obiceiurilor de consum/utilizare din segmentele de consumatori investigate.

Interviuri in profunzime
Maximizati informatiile obtinute prin intermediul interviurilor in profunzime

Atunci cand tema discutiei este extrem de sensibila sau respondentii au o personalitate puternica, au conflicte de interese sau sunt prea ocupati sau localizati la distante prea mari ca sa participe la o intalnire de grup, interviurile in profunzime cu fiecare persoana in parte sunt solutia ideala. Desigur, deciziile care se iau in mod normal in comun (in cazul familiilor sau a cuplurilor) implica realizarea de intervuri in profunzime cu ambii membri ai familiei/cuplului de fata. Consultantii Marketscope specializati in cercetari calitative fac tot posibilul sa obtina orice informatie importanta pentru dumneavoastra si va ofera o analiza de incredere a raspunsurilor persoanelor intervievate.

Cercetare observationala
Evaluarea obiectiva a comportamentului consumatorului / a unitatilor de desfacere

Atunci cand este nevoie de evaluarea comportamentului cumparatorilor in cadrul magazinelor (cand ies la cumparaturi), a prezentei sau absentei produselor dumneavoastra pe rafturile magazinelor specificate sau chiar a performantei echipelor dumneavoastra de merchandisng sau vanzari/evenimente promotionale, Marketscope va ajuta sa va formati o viziune obiectiva a situatiei.

Dupa tipul respondentului

La nivel corporativ (B2B)
Reactii si opinii ale decidentilor corporativi

Achizitiile corporative sunt foarte diferite de cele individuale/familiale, pentru ca uneori selectia furnizorilor se bazeaza pe o analiza detaliata si cuprinzatoare a mai multor oferte disponibile, care sunt evaluate pe baza unor criterii decizionale prestabilite. Procesul de luare a deciziilor corporatiste este mai probabil sa se realizeze in grup decat individual. Marketscope va ajuta sa investigati comportamentul corporativ de cumparare si procesul de luare a deciziior, prin cercetarea unor esantioane relevante pentru produsele/serviciile dumneavoastra (prin punerea la dispozitie de esantioane corporative de acuratete, concepute intr-o maniera stratificata si extrase din universul companiilor active in Romania, defalcate pe domeniu de activitate, numar de angajati, cifra de afaceri si localitate).

La nivel de consumator
Intelegerea consumatorilor individuali

Cumparaturile si deciziile consumatorilor individuali sunt deseori spontane si subiective, bazate pe reactii/consideratii de moment. Marketscope va ajuta sa investigati si sa intelegeti cum gandesc consumatorii si cum se comporta ei in relatia lor cu diferite produse si servicii.

Experti
Opiniile expertilor la dispozitia dumneavoastra

Atunci cand folosirea produselor dumneavoastra este recomandata sau chiar prescrisa de diferite categorii de influentatori (doctori, avocati, arhitecti, proiectanti etc.), marketscope va ajuta sa intelegeti rationamentul din spatele recomandarilor lor pentru o anumita categorie de produse, marca sau producator/furnizor.

Dupa locatia interviului

Acasa/la birou
Opiniile respondentilor in mediul lor natural de viata/munca

Colectarea de reactii/opinii direct de la resedinta sau de la locul de munca al respondentilor este o metoda convenienta pentru respondentii care nu trebuie sa depuna eforturi suplimentare pentru a se deplasa la o locatie anume.

In interiorul sau la iesirea din locatii centrale (centre comerciale etc.)
Reactiile si parerile respondentilor obtinute “la cald”, in timpul sau dupa achizitia sau consumul/utilizarea anumitor categorii de produse sau servicii

Interceptarea respondentilor in interiorul sau la iesirea din locatii centrale si captarea reactiilor si opiniilor acestora in timp ce sau dupa ce cumpara / consuma / folosesc anumite produse sau servicii asigura accesul la date extrem de precise referitoare la procesul de luare al deciziilor si la comportamentul de consum pentru respectiva ocazie de cumparare.

La biroul nostru (in sala de focus grup, sala de interviu/intalniri etc.)
Reactiile/Opiniile respondentilor culese intr-un mediu neutru si prietenos

Pentru facilitarea interactiunii intre respondenti sau pentru punerea la dispozitie a unui mediu de discutii neutru, respondentii sunt invitati la birourile noastre pentru realizarea discutiilor ce tin de cercetarile calitative (focus grupuri si interviuri in profunzime).

ro_RO