Dupa tipul cercetarii -

Dupa tipul cercetarii

Cercetare cantitativa

 


  • Fata in fata (PAPI, CAPI)
    Opinii ale consumatorilor colectate prin intermediul interviurilor fata in fata

Realizate fie pe esantioane reprezentative la nivel national, fie doar la nivel local sau regional, interviurile fata in fata permit culegerea de informatii detaliate pe care va puteti baza. Marketscope poate realiza interviurile fata in fata fie pe baza unui chestionar tiparit pe hartie (PAPI) fie cu ajutorul unui calculator (CAPI – metoda recomandata in cazul in care se doreste expunerea respondentului la un volum mare de date electronice si sporirea vitezei de transfer si de procesare a informatiilor).


  • Prin telefon (CATI)
    Solutie rapida si ieftina de culegere a opiniilor consumatorilor

Realizate pe esantioane urbane (intrucat gradul de penetrare al telefoniei fixe in mediul rural este inca destul de scazut in Romania), cercetarile telefonice (CATI) permit reducerea costurilor si scurtarea timpului aferent procesului de culegere a informatiilor. Marketscope recomanda aceasta metodologie de cercetare drept cea mai potrivita in cazul chestionarelor a caror durata de completare nu depaseste 20-25 de minute si a situatiilor in care in timpul interviurilor nu se impune expunerea catre respondenti a diferite materiale vizuale ( tabele cu optiuni de raspuns, elemente grafice etc.).

 

  • Cu autocompletare (fax, e-mail sau prin posta)
    Solutie ieftina de culegere a parerilor consumatorilor

In cazul disponibilitatii unor bugete reduse pentru colectarea informatiilor de la consumatori, metoda autocompletarii este o optiune viabila. Marketscope va poate ajuta sa elaborati un chestionar clar, care sa poate fi completat de respondenti fara asistenta unui operator de intreviu, limitandu-se riscul unor interpretari diferite ale intrebarilor, poate asigura expedierea chestionarelor catre respondentii vizati si colectarea chestionarelor completate de acestia si poate analiza datele rezultate in urma acestui proces. In cazul utilizarii acestei metode de cercetare, trebuie asumata o rata de raspuns relativ scazuta si un timp de raspuns mai lung.



  • On-line
    Accesati experti si consumatori care au putin timp liber prin intermediul cercetarilor on-line

Datorita acoperirii noastre globale, a procedurilor perfectate si a esantioanelor dedicate de care dispunem, oferim clientilor nostri cercetari on-line rapide, de incredere si cu costuri reduse. Putem acoperi toate categoriile de respondenti vizati, de la consumatori pana la persoane juridice si specialisti/experti greu de abordat.



Cercetare calitativa



  • Focus grupuri
    “Patrundeti” in mintea respondentilor in timp ce acestia interactioneaza cu alte persoane in prezenta unui moderator

A grupa 4-8 persoane si a-i stimula sa-si exprime parerile despre un anumit subiect in timp ce interactioneaza intre ei este o metoda demonstrata prin care se pot strange informatii in profunzime despre opiniile, ideile si perceptiile respondentilor fata de diferite produse/marci, despre idei de noi produse, noi concepte de advertising, noi idei de ambalaje etc. Moderatorii nostrii experimentati va faciliteaza astfel accesul la cunoasterea atitudinilor, perceptiilor şi obiceiurilor de consum/utilizare din segmentele de consumatori investigate.


  • Interviuri in profunzime
    Maximizati informatiile obtinute prin intermediul interviurilor in profunzime

Atunci cand tema discutiei este extrem de sensibila sau respondentii au o personalitate puternica, au conflicte de interese sau sunt prea ocupati sau localizati la distante prea mari ca sa participe la o intalnire de grup, interviurile in profunzime cu fiecare persoana in parte sunt solutia ideala. Desigur, deciziile care se iau in mod normal in comun (in cazul familiilor sau a cuplurilor) implica realizarea de intervuri in profunzime cu ambii membri ai familiei/cuplului de fata. Consultantii marketscope specializati in cercetari calitative fac tot posibilul sa obtina orice informatie importanta pentru dumneavoastra si va ofera o analiza de incredere a raspunsurilor persoanelor intervievate



Cercetare observationala


Evaluarea obiectiva a comportamentului consumatorului / a unitatilor de desfacere

Atunci cand este nevoie de evaluarea comportamentului cumparatorilor in cadrul magazinelor (cand ies la cumparaturi), a prezentei sau absentei produselor dumneavoastra pe rafturile magazinelor specificate sau chiar a performantei echipelor dumneavoastra de merchandisng sau vanzari/evenimente promotionale, marketscope va ajuta sa va formati o viziune obiectiva a situatiei.