Campanii pe mobil
Campaniile pe mobil se realizeaza prin reteaua de display Google.
In ultimii ani s-a manifestat o tendinta evidenta de orientare catre mobilitate si formatul mobil, datorita cresterii vizibile a numarului de utilizatori activi de smartphone-uri si a cresterii ponderii traficului de pe dispozitivele mobile.
De ce este important ca site-ul sa fie adaptiv?
In primul rand, din ce in ce mai multi antreprenori au realizat ca nu-i mai pot ignora pe acei clienti care folosesc in mod frecvent terminalele mobile, atat telefoane cat si tablete, si au inceput sa-si adapteze site-urile pentru formatul mobil si pentru o pozitionare mai buna in Google la cautarile efectuate de pe mobil.
In al doilea rand, din ce in ce mai multe magazine online tind sa se orienteze spre dezvoltarea propriilor aplicatii mobile, ele avand deja versiuni ale site-urilor adaptate pentru dispozitivele mobile.
De neignorat este si faptul ca, pentru un punctaj crescut al site-ului, Google recomanda un format adaptativ pentru mobil. Un punctaj crescut insemna atat o afisare in primele locuri in cautarile organice, cat si un pret mai mic de platit in campaniile de anunturi Adwords.
Mobile Ads – tipuri de campanii
Exista mai multe optiuni de promovare prin reteaua de display Google:
• AdMob Network (parteneriat incheiat de Google cu producatorii particulari de aplicatii mobile),
• DoubleClick Ads (parteneriat incheiat de Google cu reteaua de display DoubleClicK).
De asemenea, oferta de formate pentru anunturile pe mobil este extrem de diversa:
• Engagement Ads (anunturi de implicare) destinate brand-urilor, permit crearea de anunturi cu un continut media bogat ce utilizeaza HTML5 si care se redimensioneaza automat in functie de ecranul pe care sunt afisate, fara a se pierde claritatea sau calitatea. Anunturile nu vor fi platite pentru afisare, ci doar daca utilizatorii interactioneaza cu acestea.
• TrueView ads sunt anunturi care ruleaza in aplicatiile pentru jocuri de pe reteaua AdMob.
• Anchor ads - plasate in partea de jos a ecranului, acestea ramanand afisate atunci cand utilizatorul navigheaza pe pagina Web.
• Magazine Style Text ads similare advertorialelor, acestea urmand a fi afisate pe intregul ecran si avand un design simplu de tip “glossy”.
• Formate HTML5 si Flash - disponibile in reteaua Google Display
Cum stiu daca site-ul meu e adecvat pentru terminalele mobile?
Aceasta caracteristica a site-ului este asigurata fie prin crearea unui nou site pentru mobil (m.exemplu.ro), fie printr-un design special care permite adaptarea site-ului la ecranul dispozitivulului de pe care este accesat. In functie de tipul site-ului pe care il folositi (site de prezentare, magazin online sau portal) este recomandat sa optati pentru una dintre aceste variante.
Vrei o promovare eficienta?
Cere oferta personalizata aici!