Campanii Google Adwords
Google Adwords a devenit una dintre cele mai cautate solutii in materie de publicitate pe internet, deoarece Google este cel mai utilizat motor de cautare in www. Chiar daca exista alternative ca motoare de cautare, ponderea lor este mult mai mica.
Google AdWords permite crearea anunturilor care vor aparea strategic pozitionate in paginile cu rezultatele cautarilor si in reteaua de site-uri partenere Google, pentru a ajunge la clienti indiferent de dispozitivele pe care acestia le utilizeaza: desktop, laptop, tableta sau mobil.
Tipurile de campanii Google Adwords
Locul in care doriti sa apara anuntul este unul dintre criteriile de clasificare a campaniilor Google Adwords. Astfel, campaniile se pot desfasura pentru:
• Reteaua de cautare - anuntul este afisat in reteaua Google
• Reteaua de display – anunturile apar in videoclipuri, aplicatii, YouTube si site-uri care afiseaza anunturi Google
• Reteaua de cautare cu extindere in Reteaua de display - cuprinde cele de mai sus
• Reteaua Video – anunturile apar in YouTube si reteaua video Google
• Cumparaturi Google – campaniile de cumparaturi prin Google Merchant Center nu pot fi realizate pentru piata din Romania, insa pot fi folosite pentru promovarea pe piete externe. Printre tarile care permit afisarea unor astfel de campanii se numara: Australia, Brazilia, Cehia, Franta, Germania, Italia, Japonia, Olanda, Spania, Elvetia, Marea Britanie, SUA (in prezent aceasta optiune poate fi folosita doar de catre companiile cu sediu intr-una dintre aceste tari).
In functie de obiectivele de marketing vizate, campaniile de mai sus pot fi realizate alaturi de campanii secundare / specializate (conform clasificarii Google Adwords), ce cuprind anunturi dinamice, anunturi pentru aplicatii mobile, remarketing, engagement (implicare) sau extensii pentru afisarea numarului de telefon al companiei.
Cum sunt taxate campaniile de catre Google Adwords?
In campaniile Google Adwords tarifarea este variata:
• CPM - plata la mia de vizualizari,
• Cost Per Click (CPC) – plata la clic
• Cost Per Acqusition (CPA) - plata la achizitie
1. Derularea campaniilor in Reteaua de cautare
Anunturile de tipul CPA sau CPC se afiseaza clientilor in cautarile lor pe internet in momentul in care acestia sunt interesati si au nevoie de serviciile sau produsele dumneavoastra.
In cazul campaniilor CPC, plata se face doar in cazul in care utilizatorul da clic pe anuntul dumneavoastra pentru a va accesa site-ul, oferta, pagina de destinatie a anuntului (landing page) sau in cazul in care va apeleaza numarul de telefon (pentru anunturile setate pentru dispozitivele mobile).
In cazul campaniilor CPA, plata se va face doar daca utilizatorul efectueaza una dintre actiunile pe cere ni le propunem atunci cand demaram campania: achizitioneaza un produs, completeaza formularul de cerere de oferta, de contact sau de abonare la newsletter etc.
Cand si cum derulam campaniile?
Campaniile CPA se pot desfasura atunci cand exista deja campanii CPC cu vechime pentru estimarea corecta a costului mediu per achizitie. De aceea este esential sa desfasuram campanii CPC eficiente, pe care ulterior sa le putem converti in campanii CPA avantajoase.
Experienta noastra ne permite crearea si optimizarea anunturilor pentru un punctaj crescut si o pozitionare avantajoasa in motorul de cautare, un CPC sau CPA scazut, insotite de o monitorizare constanta si ajustare permanenta a parametrilor campaniilor pentru maximizarea eficientei acestora. De cele mai multe ori este necesara si optimizarea paginilor de destinatie ale anunturilor pentru imbunatatirea scorului de calitate al anunturilor si scaderea pretului pe care il platim pentru acestea.
2. Derularea campaniilor in Reteaua de display
Probabilitatea de a cumpara un produs este mai mare daca utilizatorul are deja in minte o imagine favorabila asupra marcii dumneavoastra. De aceea, de cele mai multe ori, este nevoie de o campanie de promovare in reteaua de display pentru a crea un “climat” favorabil marcii, produselor, site-ului dumneavoastra in piata si implicit pentru cresterea ratelor de clic si achizitie din campaniile din reteaua de cautare.
Google Display Ads reprezinta o alternativa sau o completare utila pentru campaniile Google desfasurate in reteaua de cautare. Printre beneficiile pe care acest tip de campanie le ofera se numara:
• Avantajele date de formatele utilizate: text, imagine, gif-uri, video (si alte formate de continut media complex cu aspect extrem de atractiv)
• Posibilitatea alegerii afisarii anunturilor pe site-uri cu continut relevant pentru utilizatorul tintit
• Construirea si recunoasterea imaginii marcii dumneavoastra (de produs sau de companie) pe o retea extinsa de site-uri, bloguri, forumuri, canale de muzica, casute de e-mail si aplicatii mobile, prin Mobile Ads, YouTube Ads, G-mail Ads si multe altele.
• Posibilitatea crearii campaniilor de remarketing
De ce sunt importante campaniile de remarketing?
Campaniile de remarketing ii vizeaza pe acei clienti care au mai luat contact cu anunturile dumneavoastra sau au mai accesat site-ul dumneavoastra dar care, din diverse motive (lipsa de bani, de timp, momentul departat fata de nevoia concreta de achizitie etc.) nu au finalizat comanda la prima vizita si carora trebuie sa li se reaminteasca oferta dumneavoastra pentru a nu-i pierde pe site-urile concurente.
Vrei o promovare eficienta?
Cere oferta personalizata aici!